سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . .در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
چهارشنبه 103 اردیبهشت 26: امروز

ورزشی

زندگی نامه مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی‌کیا (متولد ۱ مرداد ۱۳۵۶) در شهر ری بازیکن بین‌المللی تیم ملی فوتبال ایران است. مهدی در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس تهران، بوخوم و هامبورگ آلمان بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۰۳ از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن برتر فوتبال آسیا شناخته شد. هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.

این بازیکن با تجربه فوتبال ایران یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران است و اکنون بازوبند کاپیتانی تیم ملی را در اختیار گرفته‌است. او با حضور در دو جام جهانی ۹۸ و ۲۰۰۶ خود را در سطح بین‌المللی مطرح کرده‌است.

حضور در بوندس‌لیگا

مهدی در سال ۱۹۹۸ به باشگاه بوخوم پیوست و در سال ۱۹۹۹ به هامبورگ رفت و تا سال ۲۰۰۷ در این تیم عضویت داشت که با تمام شدن قرارداد خود به تیم اینتراخت فرانکفورت پیوست.

مهدوی‌کیا در مجموع ۲۲۳ بار در بوندس‌لیگا به میدان رفته است و ۲۹ گل به ثمر رسانده است.

 مدال برنز در مسابقات جهانی برای تیم ملی والیبال جوانان

تیم ملی والیبال جوانان ایران توانست در مسایقات جهانی والیبال مراکش با شکست تیم ایتالیا به مقام سوم نائل آید. تیم ایران توانست در مرحله ی گروهی تیم ژاپن را که در تهران از آنها شکست خورده بود شکست دهد. ولی در یک چهارم پایانی مسابقات از تیم روسیه ی قدرتمند که تا به حال 7 بار قهرمان شده بود با نتیجه ی 3 بر 1 شکست خورد. در نهایت تیم ایران توانست با پیروزی بر ایتالیا سوم و برزیل و روسیه هم به ترتیب مقام های اول و دوم را کسب کنند. تیم ایتالیا هم هم به مقام چهارمی نایل آمد.

مصطفی کارخانه پس از بازگشت تیم ملی به ایران که با استقبال هوادران هم انجامید، گفت که تیم ما از نظر روحی در درجه ی مناسبی قرار داشته و ما از اول بنا داشتیم در 4 تیم باشیم. او هم چنین عنوان کرد این تیم دو ماه قبل از مسابقات به من داده شد و اگر ما بازی های تدارکاتی بیشتری داشتیم مسلما نتایج بهتری کسب می کردیم.

با آرزوی موفقیت برای تیم والیبال جوانان کشورمان امیدواریم باز هم به پیروزی های بیشتری دست یابند.

Image and video hosting by TinyPic

خبر

مسایقات پینگ پنگ قهرمانی کشور که در مشهد برگزار مشد با قهرمانی تیم تهران پایان یافت.

                                                                             *****

دیوید بکام برای اولین بار در تیم گالکسی آمریکا بازی کرد. او در این مسابقه که در مقابل تیم چلسی انگلستان انجام می شد به مدت 78 دقیقه با وجود مصدومیت به عنوان بازیکن جانشین بازی کرد. نتیجه این بازی در آخر 1-0 به نفع چلسی تمام شد.

                                                                             *****

تیم استیل آذین اولین تمرین خود را در مقابل دیدگان علی پروین و هدایتی رئیس این باشگاه در ورزشگاه کارگران انجام داد. در این تمرین بازیکنانی همچون علی کاویانپیور(کاپیتان تیم)، محمد پروین با شماره 7، داوود فنایی و رضا جباری حضور داشتند.

                                                                             *****

بعد از پیروزی تیم عراق مقابل ویتنام و حضور این تیم در جمع 4 تیم اول خبرگزاری رویترز گزارش داد مردم این کشور به خیابان ها ریختند و مشغول جشن و پایکوبی شدند اما در نهایت این جشن هم با 6 کشته و 3 زخمی به پایان رسید تاثابت کند که عراق نمی تواند حتی در جشن هایش هم بدون درگیی باشد.

                                                                             *****

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: قلعه نویی تا دو ماه دیگر در سمت خود باقی خواهد ماند و بعد از آن در موردش تصمیم گیری خواهد شد.

                                                                             *****


 نوشته شده توسط علیرضا در پنج شنبه 86/5/4 و ساعت 4:46 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خبر فوری
[عناوین آرشیوشده]

بالا

بالا