سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خواستید از دانش بهره ببرید، بدان عمل کنید و در معانی آن بسیار بیندیشید، تا دلها آن را در برگیرد . [امام علی علیه السلام]
پنج شنبه 103 اردیبهشت 27: امروز

 

فرهنگی

شعر

(( نیمه شب ساغی برای ما شراب آورده بود))

نیمه شب ساغی برای ما شراب آورده بود   دولت فرهاد وشیرین را به خواب آورده بود

بیخبـر از عالم دنیایی وپر شور و شر          و اندر آن ظلمت برایـــم جام ناب آورده بـود

در میان خواب می دیدم دمی را پرصفا          کزصفایش بوی گل راچون گلاب آورده بود

درسرای شب همی بایارخود می گفتمش    آنچه حافظ با خدایـش در حجاب آورده بود

من بدم در خواب تشنه از برای روی یار            آری اودر شب نمـــای آفتــاب آورده بود

گل زبهر بینوا مرغی اسیر اندرقـفـس            مزه شیرین عشقش در نقـــاب آورده بود

آنچه دیدم، وآنچه گفـتم ای عزیز                     نـــقـــش بــد گویــــی بر آب آورده بود

کی توانی همچو حافظ عاشق رویش شوی      رکنیا در خواب بودی وسـراب آورده بود

شعر از: صفیه رکنی

 

سینما

پگاه آهنگرانی بازیگر سینما، در حال بازی در فیلم سینمایی ((آتش سبز)) دچار حادثه شد. این بازیگر در این واقعه که ممکن بود دچار مرگ و یا حتی قطع نخاع شود جان سالم بدربرد و هم اکنون در بیمارستان بستری است. در این سکانس از فیلم او باید در توری قرار می گرفت وکشیده می شد که پس 9 متر بالا آمدن بدلیل پوسیده بودن طناب و متعاقبا پاره شدن آن سقوط کرد. شنیده ها ها حاکی از آن است که این بازیگر متوجه پوسیده بودن طناب قبل از فیلم برداری شده اما به خاطر متم نشدنبه نق زدن و... حاضر به انجام این کار شده است. جالب این جاست که پس از سقوط با وجود خطرناک بودن سکانس موردنظر و احتمال رفتن بوجود آمدن حادثه، لیکن آمبولانسی در آن محل پیش بینی نشده بود و به همین جهت پگاه آهنگرانی بسیار دیر به بیمارستان رسید. به نظر می رسد با وجود پیشرفت سینمای کشور هنوز هم باید شاهد این گونه حادثه ها که غیرحرفه ای بودن تیم فیلم را نشان می دهد باشیم.

 

کتاب

جدید ترین و آخرین جلد هری پاتر به نام ((هری پاتر و قدیسان مرگبار)) بامداد روز سی ام تیر منتشر شد. نکته جالب این که این کتاب همزمان با سایر نقاط جهان برای اولین بار در تهران هم توزیع شد. کتاب جدید خانم جی.کی. رولینگ ساعت 12 نیمه شب به وقت گرینویچ و دوونیم بامداد به وقت تهران به فروش رسید. انتشارات بیان سلیس عهده دار فروش این کتاب در ایران بود. ساعت 2:31 دقیقه جلوی یکی از کتاب فروشی های تهران صفی تشکیل شده از مشتاقان خرید کتاب جدید هریپاتر به زبان انگلیسی و قیمت 35000 تومان. به گفته خانم رولینگ در این کتاب دو نفر از شخصیت های داستان می میرند که احتمال داده می شود یکی از آنها هری پاتر باشد.

هم چنین خانم ویدا اسلامیه یکی از مترجمان کتاب های هری پاتر در ایران که اتفاقا خیلی هم پرفروش بوده است، در گفتگویی با روزنامه شرق اظهار داشت به محض گرفتن کتا ((هری پاتر و قدیسان مرگبار)) شروع به ترجمه آن می کنم و احتمالا تا دو ماه ونیم بعد آن را تمام خواهم کرد.

معرفی کتاب: ((شوایک، سریاز پاک دل)) یکی از کتاب هایی است که 20 منتقد برجسته آن را در لیست 1001 کتابی که حتما باید خواند جای داده اند. این کتاب نوشنه ی ((یاروسلاو هاشک)) نویسنده اروپای شرقی است و این کتاب را در زمان جنگ جهانی اول نوشته است. 

 


 نوشته شده توسط علیرضا در دوشنبه 86/5/8 و ساعت 10:54 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خبر فوری
[عناوین آرشیوشده]

بالا

بالا