سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که به مردم خوش گمان گردد، دوستی آنان رابه دست می آورد . [امام علی علیه السلام]
دوشنبه 103 اردیبهشت 10: امروز

اجتماعی

 

خبر

پیروزی اسلام گرایان در ترکیه

حزب AK (عدالت و توسعه) ترکیه که وابسته به اسلامگرایان و رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور می باشد، توانست با کسب 47% آرا در انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور پیروز شود. آرای این حزب نسبت به دوره قب از نظر تعداد 12% رشد داشت اما با وجود ائتلاف گروه های مخالف دولت نتوانست مانند دوره قبل بیش از 50% آرا را بدست بیاورد و دولت خود را با قدرت تمان عیار درست کند.Image and video hosting by TinyPic

 

روش های جدید اصلاح طلبان

شاخه جوانان حزب مشارکت به تازگی اردویی را در شیراز با هدف آشنا شدن با نمایندگی ها و همچنین نیاز های منطقه برپا کرده است. هم چنین حزب مردم سالاری هم در شهر ساری اردویی زده و با انتشار بیانیه ای نسبت به رد صلاحیت های احتمالی در انتخابات مجلس هشتم هشدار داد. در این بیانیه آمده است:هرگونه ردصلاحیت غیرقانونی موجب کاهش مشارکت گسترده مردم بوده و اجازه نخواهیم داد جمهوریت و مردم سالاری نظام تضعیف شود. لازم به ذکر است در طی اردوی جوانان جبهه مشارکت در شیراز، آنها متعهد شده اند تا 3 ماه آینده گروه های امدادی و کمک های اضطراری در صورت بروز حادثه تشکیل دهند. به نظر می رسد اصلاح طلبان به دنبال راه های نوین برای تثبیت شدن و پیشرفت خود هستند.

دومین جشنواره موضوعی نشریات دانشجویی کشور

این جشنواره قرار است به مدت 2 روز در دانشگاه تهران به بررسی نشریات علمی تخصصی دانشگاهی بپردازد. این جشنواره با همکاری دانشگاه تهران، وزارت علوم، سازمان ملی جوانان، شهرداری تهران، خانه نشریات دانشجویی برگزار شود.

 

دور دوم گفت و گوی ایران و آمریکا

پس از 8هفته وقفه، ساعت23 روزسوم مرداد، دور دوم گفت و گو های ایران و آمریکا شروع می شود. این گفت و گو ه که در سطح سفیران دو کشور انجام می شود، درباره ی مسائل عراق بوده و در منطقه ی الخضرا بغداد با حضور مسئولین عراقی انجام می شود. به گفته ی مسئولان ایرانی این گفت وگو ها برای تفهیم کردن مسئولیت تامین امنیت عراق به آمریکایی هاست.


 نوشته شده توسط علیرضا در دوشنبه 86/5/8 و ساعت 11:12 عصر | نظرات دیگران()

فرهنگی

 

دانلود

این هفته برایتان یک تم برای گوشی های NOKIA SRIE N قرار داده ایم با کلیک برروی لینک زیر صفحه ای باز می شود که اول باید شمارش معکوس آن تمام شود. سپس با کلید برای نوشته در بالای صفحه که در باراه ی دانلود کردن به طور اتوماتیک است می توانید این تم را دانلود کنید. http://gallery.mobile9.com/d/207681

 

لطیفه

دزددزد: دزدی پول های مردی را می دزدد و فرار می کند. مرد به دنبال او می دود و فر یاد می زند:((آی دزد.....)) دزد ناگهان می ایستد، پول ها را به سمت مرد پرتاب می کند و می گوید:((بیابگیر...! ندیدپدید!))

گرگم به هوا: مردی با پسرش گرگم به هوا بازی می گرد، جو گیر می شود پسرش را می خورد.

مرد بیچاره: مرد، موجود بیچاره ای است. وقتی به دنیا می آید همه حال مادرش را می پرسند. وقتی ازدواج می کند همه می گویند چه عروس قشنگی. وقتی هم می میرد همه میگویند بیچاره زنش!

 

 


 نوشته شده توسط علیرضا در دوشنبه 86/5/8 و ساعت 11:0 عصر | نظرات دیگران()

 

فرهنگی

شعر

(( نیمه شب ساغی برای ما شراب آورده بود))

نیمه شب ساغی برای ما شراب آورده بود   دولت فرهاد وشیرین را به خواب آورده بود

بیخبـر از عالم دنیایی وپر شور و شر          و اندر آن ظلمت برایـــم جام ناب آورده بـود

در میان خواب می دیدم دمی را پرصفا          کزصفایش بوی گل راچون گلاب آورده بود

درسرای شب همی بایارخود می گفتمش    آنچه حافظ با خدایـش در حجاب آورده بود

من بدم در خواب تشنه از برای روی یار            آری اودر شب نمـــای آفتــاب آورده بود

گل زبهر بینوا مرغی اسیر اندرقـفـس            مزه شیرین عشقش در نقـــاب آورده بود

آنچه دیدم، وآنچه گفـتم ای عزیز                     نـــقـــش بــد گویــــی بر آب آورده بود

کی توانی همچو حافظ عاشق رویش شوی      رکنیا در خواب بودی وسـراب آورده بود

شعر از: صفیه رکنی

 

سینما

پگاه آهنگرانی بازیگر سینما، در حال بازی در فیلم سینمایی ((آتش سبز)) دچار حادثه شد. این بازیگر در این واقعه که ممکن بود دچار مرگ و یا حتی قطع نخاع شود جان سالم بدربرد و هم اکنون در بیمارستان بستری است. در این سکانس از فیلم او باید در توری قرار می گرفت وکشیده می شد که پس 9 متر بالا آمدن بدلیل پوسیده بودن طناب و متعاقبا پاره شدن آن سقوط کرد. شنیده ها ها حاکی از آن است که این بازیگر متوجه پوسیده بودن طناب قبل از فیلم برداری شده اما به خاطر متم نشدنبه نق زدن و... حاضر به انجام این کار شده است. جالب این جاست که پس از سقوط با وجود خطرناک بودن سکانس موردنظر و احتمال رفتن بوجود آمدن حادثه، لیکن آمبولانسی در آن محل پیش بینی نشده بود و به همین جهت پگاه آهنگرانی بسیار دیر به بیمارستان رسید. به نظر می رسد با وجود پیشرفت سینمای کشور هنوز هم باید شاهد این گونه حادثه ها که غیرحرفه ای بودن تیم فیلم را نشان می دهد باشیم.

 

کتاب

جدید ترین و آخرین جلد هری پاتر به نام ((هری پاتر و قدیسان مرگبار)) بامداد روز سی ام تیر منتشر شد. نکته جالب این که این کتاب همزمان با سایر نقاط جهان برای اولین بار در تهران هم توزیع شد. کتاب جدید خانم جی.کی. رولینگ ساعت 12 نیمه شب به وقت گرینویچ و دوونیم بامداد به وقت تهران به فروش رسید. انتشارات بیان سلیس عهده دار فروش این کتاب در ایران بود. ساعت 2:31 دقیقه جلوی یکی از کتاب فروشی های تهران صفی تشکیل شده از مشتاقان خرید کتاب جدید هریپاتر به زبان انگلیسی و قیمت 35000 تومان. به گفته خانم رولینگ در این کتاب دو نفر از شخصیت های داستان می میرند که احتمال داده می شود یکی از آنها هری پاتر باشد.

هم چنین خانم ویدا اسلامیه یکی از مترجمان کتاب های هری پاتر در ایران که اتفاقا خیلی هم پرفروش بوده است، در گفتگویی با روزنامه شرق اظهار داشت به محض گرفتن کتا ((هری پاتر و قدیسان مرگبار)) شروع به ترجمه آن می کنم و احتمالا تا دو ماه ونیم بعد آن را تمام خواهم کرد.

معرفی کتاب: ((شوایک، سریاز پاک دل)) یکی از کتاب هایی است که 20 منتقد برجسته آن را در لیست 1001 کتابی که حتما باید خواند جای داده اند. این کتاب نوشنه ی ((یاروسلاو هاشک)) نویسنده اروپای شرقی است و این کتاب را در زمان جنگ جهانی اول نوشته است. 

 


 نوشته شده توسط علیرضا در دوشنبه 86/5/8 و ساعت 10:54 عصر | نظرات دیگران()
Image and video hosting by TinyPic
 نوشته شده توسط علیرضا در دوشنبه 86/5/8 و ساعت 1:1 عصر | نظرات دیگران()

ورزشی

زندگی نامه مهدی مهدوی کیا

مهدی مهدوی‌کیا (متولد ۱ مرداد ۱۳۵۶) در شهر ری بازیکن بین‌المللی تیم ملی فوتبال ایران است. مهدی در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس تهران، بوخوم و هامبورگ آلمان بازی کرده‌است. او در سال ۲۰۰۳ از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن برتر فوتبال آسیا شناخته شد. هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.

این بازیکن با تجربه فوتبال ایران یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران است و اکنون بازوبند کاپیتانی تیم ملی را در اختیار گرفته‌است. او با حضور در دو جام جهانی ۹۸ و ۲۰۰۶ خود را در سطح بین‌المللی مطرح کرده‌است.

حضور در بوندس‌لیگا

مهدی در سال ۱۹۹۸ به باشگاه بوخوم پیوست و در سال ۱۹۹۹ به هامبورگ رفت و تا سال ۲۰۰۷ در این تیم عضویت داشت که با تمام شدن قرارداد خود به تیم اینتراخت فرانکفورت پیوست.

مهدوی‌کیا در مجموع ۲۲۳ بار در بوندس‌لیگا به میدان رفته است و ۲۹ گل به ثمر رسانده است.

 مدال برنز در مسابقات جهانی برای تیم ملی والیبال جوانان

تیم ملی والیبال جوانان ایران توانست در مسایقات جهانی والیبال مراکش با شکست تیم ایتالیا به مقام سوم نائل آید. تیم ایران توانست در مرحله ی گروهی تیم ژاپن را که در تهران از آنها شکست خورده بود شکست دهد. ولی در یک چهارم پایانی مسابقات از تیم روسیه ی قدرتمند که تا به حال 7 بار قهرمان شده بود با نتیجه ی 3 بر 1 شکست خورد. در نهایت تیم ایران توانست با پیروزی بر ایتالیا سوم و برزیل و روسیه هم به ترتیب مقام های اول و دوم را کسب کنند. تیم ایتالیا هم هم به مقام چهارمی نایل آمد.

مصطفی کارخانه پس از بازگشت تیم ملی به ایران که با استقبال هوادران هم انجامید، گفت که تیم ما از نظر روحی در درجه ی مناسبی قرار داشته و ما از اول بنا داشتیم در 4 تیم باشیم. او هم چنین عنوان کرد این تیم دو ماه قبل از مسابقات به من داده شد و اگر ما بازی های تدارکاتی بیشتری داشتیم مسلما نتایج بهتری کسب می کردیم.

با آرزوی موفقیت برای تیم والیبال جوانان کشورمان امیدواریم باز هم به پیروزی های بیشتری دست یابند.

Image and video hosting by TinyPic

خبر

مسایقات پینگ پنگ قهرمانی کشور که در مشهد برگزار مشد با قهرمانی تیم تهران پایان یافت.

                                                                             *****

دیوید بکام برای اولین بار در تیم گالکسی آمریکا بازی کرد. او در این مسابقه که در مقابل تیم چلسی انگلستان انجام می شد به مدت 78 دقیقه با وجود مصدومیت به عنوان بازیکن جانشین بازی کرد. نتیجه این بازی در آخر 1-0 به نفع چلسی تمام شد.

                                                                             *****

تیم استیل آذین اولین تمرین خود را در مقابل دیدگان علی پروین و هدایتی رئیس این باشگاه در ورزشگاه کارگران انجام داد. در این تمرین بازیکنانی همچون علی کاویانپیور(کاپیتان تیم)، محمد پروین با شماره 7، داوود فنایی و رضا جباری حضور داشتند.

                                                                             *****

بعد از پیروزی تیم عراق مقابل ویتنام و حضور این تیم در جمع 4 تیم اول خبرگزاری رویترز گزارش داد مردم این کشور به خیابان ها ریختند و مشغول جشن و پایکوبی شدند اما در نهایت این جشن هم با 6 کشته و 3 زخمی به پایان رسید تاثابت کند که عراق نمی تواند حتی در جشن هایش هم بدون درگیی باشد.

                                                                             *****

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: قلعه نویی تا دو ماه دیگر در سمت خود باقی خواهد ماند و بعد از آن در موردش تصمیم گیری خواهد شد.

                                                                             *****


 نوشته شده توسط علیرضا در پنج شنبه 86/5/4 و ساعت 4:46 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خبر فوری
[عناوین آرشیوشده]

بالا

بالا